9.1.12

Gablebox från Scrapboxing

Ja,
ni trogna bloggföljare vet att jag tjatar om det: jag älskar pyssel som går fort!
Att jag gillar kartonger och presentförpackningar tror jag också att ni förstått.
När jag då stötte på Scrapboxing fann det sig väldigt naturligt att ta in denna produkt. Det är lixom två flugor i en smäll.

Scrapboxing är presentförpackningar, färdigskurna och bigade för att du lätt ska kunna vika den ask/box som levereras omonterad. Bra med att den är omonterad är att det är lätt t.ex stämpla på boxarna, eller om man vill ha ett fönster i sin box är det lätt att stansa eller skära ut det då den är omonterad. En annan väldigt fin fördel med denna produkt är att du slipper mäta, rita och skära eller klippa till din grund, du köper den färdig i kraftigare kartong. Priset är mycket överkomligt.

Boxen som är framtagen till flaskor är 31,5 cm hög 15,5 cm bred, nämner det då man behöver två papper för att klara av att klä den (om man vill ha papper över hela utan på alla fyra sidor, det är ju inte säkert att man vill det :D )

Så,
nu till min box.
Jag fick även några provkartonger när jag gjorde min beställning. En svart. Ja, vad säger man? Jag är ju rätt svart i själen så den föll jag för :D
Den har dessutom en fin, randig gräng och det gjorde det inte sämre.

Så här i efterhand kan man önska mer ur språklig synpunkt,
borde stått "ett nummer".
Jaja, man kan inte lyckas jämt :D


Jag valde papper som jag tyckte passade till min text. Dessutom ville jag ju ha den svart, men klatchig...
Skar till bitar som var en cm mindre än boxen och ytterligare bitar som var 2 cm mindre än boxen. På så sätt får jag fina jämna marginaler på en halv cm runt om. Jag valde att distressa alla papper för att dämpa uttrycket något. Stansade ut en bakgrundsplatta till min text och den satte jag med olika bokstavsstickers. Lite blommor, blad och bling och asken var klar.
Effektiv tid var nog under en timme.
Lve it!



Vad säger du?
Vill du oxå ha denna produkt i svart kartong?
Lämna en kommentar så kanske den kommer hem även i svart.


Materiallista:
Gablebox, 13 cm, Scrapboxing
Mönstrat papper,
Checkerboard, Happy Days, Echo Park Paper
Mönstrat papper,
Numbers, Happy Days, Echo Park Paper
Cardstock,
Raven, Bazzill Paper
Color Copy, 200 gr
Distress Ink, Black Soot, Ranger
Alfabetsstickers
Rosor
Körsbärsblomma
Stans
Pärlfloss
Halvpärlor

4 kommentarer:

Pillan sa...

Vilken härlig ask du har gjort! Gillar färgkombinationen!!

Marie Eriksson i Bredbyn sa...

Vilken läcker !! Och väldans snygga färger !! Supergilla !!

Kreativa Kakan sa...

Snygg! Bra med svart, då behöver man inte använda lika mkt mönsterpapper. Vill ha, vill ha:), jag borde beställt papperet med siffrorna oxå....ibland behöver man verkigen se färdiggjorda grejjer för att gilla vissa papper.
Kram

Åsa aká Scraphorse sa...

Vad smidigt!! Älskar när det går fort o enkelt!
Fantastiskt dekorerad, helt i min smak. :0)
Kram!