11.12.11

När tredje ljuset brinner...

Vi juleklappar syr
och mamma bakar kakor
och har ett fasligt styr


Har ni sett vilken perfekt kombo?! Pepparkakspapper från Papirdesign, stämpel från PaperMaze Nordic och dekoration från YouDo. Var ju bara tvungen att göra en tändsticksask av dessa material.

Sen fick jag i veckan hem ett fullspäckat DT paket med nyheter från October Afternoon - Famhouse. Jag säger bara MUMS! Nu blir det ett fotorace utan dess like, för jag vill ju visa er alla sidor. ;) Håll i hatten!


Jag har gjort något jag aldrig gjort förut... Skapat ett minialbum utan att ha foton att utgå ifrån. Jag tänkte nämligen ge bort detta album i present och då får mottagaren fylla det själv med tankar och bilder.


Stommen består av ett tagalbum från Melissa Frances i en härlig storlek. I alla fickor och kuvert finns det tags med plats att skriva och limma dit egna saker.


Ni har väl inte missat att det finns ark av kork att köpa i butiken. Jag har fyllt på albumet med lite fler sidor och fickor och här blev en liten sida av kork.


Detta album var så roligt att göra och inte tog det lång tid heller. Eftersom jag använt mig av färdiga dekorationer och stickers var det bara att smacka på allting. Smidigt!


Här har jag sytt en ficka av en brun papperspåse som också finns i shoppen. Sen stoppade jag i en liten tag.


Som ni ser så finns det en röd tråd genom hela albumet med ungefär samma upplägg, på det viset tog det inte så lång tid att fundera ut hur varje sida skulle se ut.


Ännu en liten sida av kork.


Jag har valt att inte dekorera för mycket med lösa grejer som kan ramla av. Men några godbitar har jag limmat dit.


Som denna pennspets från Tim Holtz... Love!

Här har jag sytt en egen ficka av vellum, ett roligt material som ni bara måste prova att skapa med, det ger mersmak :)


En dekorationsnål genom klistermärket förstärker det romantiska uttrycket.


Ännu ett påsficka men här av en vit påse.


October Afternoons stickersark är alltid en bra investering, fina välgjorda bilder som passar perfekt till papprerna.


Som ett gammalt bokmärke...


Så var vi framme vid baksidan, hoppas ni orkade hänga med ända till slutet fast bildkvalitén inte var den bästa.

Önskar en en fin 3:dje advent!

Materiallista
Mönstrat papper - Papirdesign

Album:
Mönstrade papper - October Afternoon
band / spets
klämma

2 kommentarer:

MissMian sa...

Men åh!!!!! Du är så duktig!!!

Malin sa...

åh, vad läckert!!!!