18.12.11

När fjärde ljusets brinner...

Vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan


Jag har tillverkat en enkel julgran att pynta julgruppen eller fönsterbrädan med. Basen är en strut i kartong och sen har jag täckt den med 1" cirklar som stansat ut ur Pion Designs fina julpapper och därefter skrynklat lite. Fäste dom med gluedots och sen har jag målat med vit Crackle Paint och fäst halvpärlor på den. På toppen har jag fäst en rosett av natursnöre och knutit fast en pärla. Enkelt pyssel som även barnen kan vara med på!


Sen måste jag även bjuda på lite inspiration från mitt fina DT paket med October Afternoon papper. Jag fick även med två stora trådrullar och har funderat ett tag på vad jag ska göra av dom.

Såklart skulle jag göra en nåldyna av dom. En perfekt present att ge bort till någon som pysslar eller syr. Den andra trådrullen dekorerade jag med ett färdigt klistermärke från Stickersarket och lindade upp Bakers Twine på.


Hittade ett roligt filttyg i mina gömmor som jag fyllde med vadd och drog ihop med hjälp av en rund botten som jag klippt ut i kartong. Limmade fast på rullen och lät det stå under press ett tag.

Dekorerade rullen med mönstrat papper från OA och några varv med Bakers Twine samt en maffig ros. Man skulle lika gärna kunna rulla upp sytråd under nåldynan, då har man allt i ett liksom om man snabbt behöver handsy något. Prydnadsnålarna hittar ni också i shoppen.

Önskar en fin fjärde advent och stressa för allt i världen inte... Det blir Jul ändå! :)

Inga kommentarer: