9.12.11

Gjorde en tavla...

Jag har länge funderat på att göra en tavla med en distressruta som motiv. Igår tillverkades den. Scrapfabriken har precis fått in Reprints stämpel "Dammtussarna i hörnen är änglarnas tofflor" i lager. Nu passade jag på att ta en själv.

Bildkvaliten är som den är.
Behöver en plats för att fota alster, upptäcker jag.


Jag har använt mig av Antique Linen, Vintage Photo och Walnut Stain till min distressruta. Jag gjorde två, så jag kunde stämpla änglarna med flera olika nyanser för att se vilken som blev bäst och det blev Vintage Photo som jag använt till dem. Textstämpeln är stämplad med StazOn Jet Black.
Några embossade guldstänk fick det också bli i ytterkanterna av distressrutan.

Papirdesigns papper Englebarn passade perfekt och jag har använt mig av både fram och baksida. Detta papper fick rivna kanter men distressrutepappret ville jag behålla med en ren kant. Men när jag monterade på allt på Englabarn-pappret föll det sig så att jag fick vika till kanterna för att ge plats åt några änglar i bakgrundspappret.
På med lite blommor och bling och tavlan var klar. Hjärtat var egentligen silverfärgat, men jag doppade det i embossdynan och i guldembosset och värmde på. Att tänka på är att låta embossen stelna/kallna innan man lägger ner det. Ramen är en Ribba från Ikea med lite djup så att olika dekorationer kan få plats.


Jag hade riktigt kul när jag gjorde denna tavla, perfekt som present eller julklapp.

Materiallista:
Stämpel, Dammtussarna, Reprint
Stämpel, Änglaset, Reprint
Mönstrat papper, Englabarn, Papirdesign
Cardstock, Coconut Swirl, Smoothie
Distress Ink Pad, Antique Linen, Vintage Photo, Walnut Stain
Julstjärna
Ros
Embossdyna
Embosspulver, Guld
Embossfön
Halvpärlor, Guld
Charm, Hjärta
Den lilla blomman som ser ut som en majblomma finns i butiken inte i webbutiken än.
Kvist, Branch Punch, Martha Stewart
Bladkvist, Branch 2, Nellie Snellen

3 kommentarer:

Pillan sa...

Kanonfin!!

Sara sa...

Verkligen jättefint! Håller med om att det skulle vara en jättefin present.

Malin sa...

Älskar den stämpeln! Verkligen fin tavla!