5.10.11

Rickety House - part two

Ja, jag lovade ju en fortsättning av vad man kan göra med husstansen från Tim Holtz och risk föreligger att det blir en följetong...

Jag stod och höll i ett utstansat hus och funderade på hur jag skulle få det att lysa ur fönstren. Sen jag fick barn har jag fått nån noja och tror att allt ska börja brinna, så min första tanke om att göra en enkel lykta i papper slog jag snabbt bort. Då kom jag att tänka på glas. Ikea hade vasen och jag har stansat ut huset ur vinyl som jag sedan fäst på utsidan av vasen. Jag har ett hus på varje sida. Så när jag stansade klippte jag ut två vinylbitar, la den med klistersidan mot varandra för att få ett hus spegelvänt.

I botten på vasen la jag lite svarta och orange stenar för att ge mer halloweenkänsla.
I med ett ljus och voila!



När jag ändå höll på passade jag på att göra en liknande vas/ljuslykta fast med häxan, Bewitching, istället. Denna häxa är ju som gjord för vår påskhelg och man måste ju inte ha henne svart utan kan ju gulla till henne lite som våra häxor.

Jag gjorde likadant med henne, jag la två vinylbitar med klistersidan motvarann och stansade så att den ena blev spegelvänd. Monterade häxorna på var sin sida av vasen. På kortändorna fäste jag fladdermöss.




Nu står lyktorna och brinner så fint i butiken.

Materiallista:Stans, Rickety House, Sizzix
Stans, Bewitching, Sizzix
Vinyl, köpes i en färgbutik
Vas från Ikea
Dekorsand i två färger inköpta i blomsteraffär

4 kommentarer:

Malin sa...

Läckert!!

Unknown sa...

WoW!

LivetenligtMaldis sa...

men du va läckra!!
Ska jag kopiera :)

Maria M sa...

Coolt.
Ha det gott!
Kram Maria