24.10.11

KennyK med graffittivägg

Vad små saker man kan få panik för. Jag hade förlagt mig kamerakabel så jag kunde inte föra över bilderna till datorn innan jag hittat den så det blev ett lite sent inlägg idag. Men här är det iallafall till slut :)

Som tidigare gånger har jag använt MME papperna från serien LimeTwist. Dom passar väldigt bra till KennyK stämplarna och har lagomt stora mönster i sig. Jag har även gjort en tegelvägg igen, fast denna gång har jag använt några av GummiApans textstämplar på tegelväggen med för att få lite mer liv i den. Sen fick jag nån konstig ide att använda en stämpel som heter stänk både på pappret i bakgrunden med distressdyna och över tegelväggen med akrylfärg. Det blev en ganska läcker effekt av det.
Som avbrytare mellan mösterpapperna använde jag ett smalt rosa band istället för att inka in kanterna.



Här ser man både stämpelmotivet och det stämplade akrylfärgen lite närmare.
Ett tips när man stämplar med akrylfärg är att snabbt gå och tvätta stämpeln och har man en nagelborste så kommer den väl till pass :)

Material:
MME LimeTwist Spots och Zig
Löv, rosor, hydrangeor, metallblomma och blingstenar
KennyK - Wasn't me, GummiApan - Tegelvägg, stänk, Du äger! och Du är #1
Till tegelväggen har jag använt distresserna Vintage Photo, Walnut Stain och Crushed Olive
Lila akrylfärg som jag snickrat till med röd, blå och vitt.

5 kommentarer:

Chris_P sa...

Men du...så j***a cooolt!!! Varför har jag inte tänkt på det tidigare! Skit snyggt och bli inte förvånad om jag apar efter!

Anette sa...

Vilket häftigt kort!

LivetenligtMaldis sa...

ja detta med lager... man ska tydligen bara prova på.. :) ASSNYGGT!

Pillan sa...

Supersnyggt!! Me like!! :-)

Majsan sa...

Kanonsnyggt, gillar mycket!!