22.9.11

Pimpad papperspåse

Scrapfabriken har fått in de finaste papperspåsar med tvinnade pappershandtag. Perfekta påsar att ge bort en gåva i. Påsarna är fina som de är men det är ju aldrig fel att pimpa dem lite för att ge en personlig prägel.

Jag har valt att göra en påse i jultema.
Jag önskar jag hade mer tid till att färglägga olika motiv men när jag inte har det får jag gå en annan väg. Jag valde att sätta på en av de nya, nostalgiska julstickersen för den rätta känslan. Julsymboler för mig är stjärnor, äpplen och hjärtan. Så på min fotomatta valde jag att stansa underkanten med Heart Lace-kantstansen från Martha Stewart. Jag ville inte ha den gröna kanten runt stickersen i nederkant så jag har beskurit stickersen någon. God Jul-texten under motivet är stämplat och embossat. Satte dit två julstjärnor och några kvistar. Lyktstolpen är från min personliga samling, men jag har några utstansade exemplar till salu i den fysiska butiken för den som är intresserad...
Lite slitna och rivna kanter och påsen var färdig.




Materiallista:
Papperspåse
Nostalgiska stickers
Julsstjärnor
Heart Lace kantstans, Martha Stewart
Kvistar, stans, Marta Stewart

1 kommentar:

LivetenligtMaldis sa...

wow.. såna ska göras :)