11.9.11

Bästa farsan...

I veckan fick vi in nya stämplar med motiv från Lasse och Inger Sandberg.

Kommer ni ihåg lilla spöket Laban och hans syster Labolina? Tummen och hans mamma?
Lilla Anna och Långa Farbrorn?
Dessa finns idag som stämplar!!!

Igår var Scrapfabriken på scrapträff i Skövde och då hann jag göra ett {1} kort! Jag kunde hålla fingrarna borta från Lilla Annas Pappa.

Jag stämplade honom först på akvarellpapper och sedan stämplade jag honom en gång på ett mönstrat papper som jag klippte ut kostymen från. Detta gav lite liv till kostymen och pappret jag valde hade precis det rätta "tråkig, gammal kostym"-mönstret. Pappret är helt underbart, ett av mina personliga favoriter i min lilla butik, men det kan nog uppfattas som tråkigt av vissa :)
Flera av tjejerna som såg kortet igår när jag gjorde det, köpte genast på sig några av detta härliga papper.
Sen målade jag honom med distresser och klistrade den utklippta kostymen ovanpå akvarellpappret.




Jag gjorde ett center step card och jag valde att klä detta med samma papper som i farsans kostym.
Jag har ju svårt att ösa på dekorationer, så ett kugghjul med två rosor virade runt och kortet var klart.

Har du letat efter den perfekta stämpeln till män som fyller jämt?
Här är den!

Materiallista:

Stämpel, Lilla Annas Pappa, Sandbergs Figurer
Mönstrat papper, Grove, Crate Paper
Kugghjul, Sprocket Gears, Tim Holtz
Pappersrosor, 1 cm, Orange
Alfabetstickers, Mini Market Yellow & Black, October Afternoon
Distress Refill Ink

6 kommentarer:

Anna Maria Niia sa...

Underbart!!!

Unknown sa...

Snyggt!

Mina favoritpapper med =)

Marita Johansson sa...

Sååå snyggt

Tigerblomma sa...

Helt underbart kort! De här stämplarna måste jag ju ha. Med en mamma som var barnboksbibliotekarie när jag var liten så.....

Chris_P sa...

Så himla fint!!

Angelas sa...

Så stilrent och snyggt....