3.9.11

Baby Bunnys Bottle

från Mejlens Design är en riktigt söt och avändbar stämpel. Jag har lämnat kortet utan hälsning, de kan lika gärna vara till kalas som dop.




Jag har använt papper från October afternoon och Crate paper. Jag färglägger med distress ink och en vattenpensel.




Jag tittade i gömmorna och hittade detta härliga tåg set från Quickutz.
En ståltråd ska föreställa tågets ånga.



I butiken fins en hel del charms och detta enkla silverhjärta passar perfekt.
En blå pappersros och en sorts mini körsbärsblommor räcker denna gången som dekorationer. Vill att stämpeln ska tala.




Avslutade med att dekorera insidan, vilket jag inte brukar, med pappret från october afternoon.
Och en die cut från October afternoon som en hälsnings ruta.

Så kommer vi till samma stämpel men till en tjej.




Till detta kort har jag använt papper från Echo Park Papers och My Minds Eye.
Stansen från Martha Stewart används flitigt och en massa halvpärlor fick dekorera nederdelen. 
Ramen är utstansad i gummi och jag använde en die cut från quickutz. 




Sedan har jag använt en annan stans från Martha Vintage Doily. Denna fick bilda en bakgrund till blommorna. Jag kommer visa fler tips med detta i kommande alster. Jag hade den ljuva fjärilen i gömmorna och EGENTLIGEN är den i fel färg men det funkar..




Och så till specialaren.. Jag har använt Fun flock i ett mycket tunt lager, ville se detaljerna i stämpeln.
Det är en mysig känsla på kortet och jag kommer leka mer med detta.. Fäste flocken med ett snabbtorkande toppenbra lim.


Material: EchoParkPaper, Octoberafternoon paper, My minds eye papers, Halvpärlor, Silverhjärta, Pappersrosor, mini Körsbärsblomma, pappers blad, die cuts från Quickutz, stansar från Martha Stewart, distress ink.

2 kommentarer:

Marita Johansson sa...

De är ju helt bedårande.
Såååå sööta

Anna sa...

Vilken söt stämpel!! Korten är hur gulliga som helst.
Kram