14.8.11

Vinnare av juli månadstävling

Ja, vi gjorde ju om vinsten lite för juli månadstävling.
Nu vinner man inte bara ett presentkort på 200 kr, utan även, om man vill, en presentation av sig här på Scrapfabrikens blogg.


Det är en ära för oss att få presentera vinnaren av julis månadstävling:
Jenny Svensson

Jennys blogg: I mitt pysselrum


Jag heter Jenny, men på nätet kallar jag mig Jeja. Jag bor mitt i Blekinge
tillsammans med sambo, två barn och två katter. Till vardags jobbar jag som
lärare på högstadiet, och på fritiden scrappar jag och renoverar på vår lilla
bondgård, som vi hoppas ska bli klar för inflyttining inom en inte allt för
avlägsen framtid.


Jag har scrappat sedan 2006, då en god vän till mig talade om att hon hade
minsann börjat med en hobby som hon trodde skulle passa mig alldeles utmärkt.
Ojoj, vad rätt hon hade. Det tog inte många veckor tills jag var fast. Jag
scrappar layouter och gör kort, men jag ägnar mig helst av allt åt att altra,
eller snarare skapa tredimensionella ting av papper.


Min scrapstil tycker jag är svår att kategorisera. Till dottern scrappar jag
ofta med milda milda färger och romantiska inslag som blommor och spetsar, men
till sonen passar ju inte den stilen alltid, så där blir det oftast med
färgglatt och mer grabbiga dekorationer. Jag brukar plocka ihop inspiration
från alla möjliga ställen, surfar ofta omkring på olika bloggar och gallerier i
internetvärlden (Pinterest är en storfavorit för all slags inspiration), och
jag hämtar också väldigt mycket inspiration från mitt dagliga liv. Jag älskar
utmaningar och att prova på nya material och tekniker, och just nu jobbar jag
ganska mycket med mister och andra färger, samt plockar gärna in en hel del
icketraditionella material.




Mitt absoluta favoritmärke genom tidena är Graphic 45, och jag har haft
förmånen att få delta i deras designteam under 2010. Andra favoriter är Echo
Park, My Mind's Eye och October Afternoon.


Min favoritdekoration för tillfället är s.k bakers twine, tvinnat tvåfärgat
snöre, som jag nästan lyckas få med en bit av på varje layout nu för tiden.


Mitt bästa scraptips är att experimentera vilt. Allt blir så mycket roligare
om man vågar använda oväntade material, och vågar prova saker. Att
experimentera är också ett bra sätt att hitta sin egen personliga stil.



Inga kommentarer: