6.8.11

Monokromt måleri

inspirerade Rimna till efter sin kurs hos Scrappfabriken.
Jag höll på med ett annat projekt till bloggen när jag hittade en baksida på ett papper som fick mig välja en gråskala på första alstret.



Pappret med stjärnor från October Afternoon var inspirationen. Baksidan på detta pappret, det med stjärnor. Pappret bakom killen, Honeymoon,  är en utstansad del av ett minialbum.




En liten stämpling med Gummiapans "Du äger" tuffar till den och minimalt med dekos håller kortet rent.

material: October afternoon: Wax Bottle, Crate Paper: Honeymoon, Stämpel från Gummiapan, Blad och rosor, svart cardstock Bazzill, Halvpärlor och papperspill från gömmorna. Stansat med MS doily lace.


Sen hittade jag en annan utmaning..
HUR ska man få till hennes hår bra??



Lager på lager av grått och vattenpensel... jag är hyfsat nöjd.




Jag tänkte disco och party när jag målade henne.. Så klart blev det en "Star".




Körsbärsblomma och rosor, en kalla och filigrans blad i sliver. och en stjärna i silver :)


 

Jag har fått stansar från Whimsey Stamps Die Cuts, i form av vimplar. Alfabetet är Heidi swapp.

Material: Bazzill SwizzDot, Bazzill cardstock, Pappersspill från gömmor, Pappersblommor, Stjärna från YouDo, Silverblad från SlöjdDetaljer, Snöre. Stas från Martha Stewart - Doily Lace.

5 kommentarer:

Carina sa...

Läckra kort:) Stämplarna är så fint målade:)

Pillan sa...

Kanonläckra kort! Gillade pojkkortet massor!! :-)

Marita Johansson sa...

Riktigt snygga kort

Chris_P sa...

Supercoolt!

mia.t sa...

Jättefina kort och håret blev helt perfekt målat tycker jag ;)
//Mia