29.8.11

3 snabba

Ibland behöver man ett kort snabbt till presenten eller blombuketten. Då brukar jag göra små kort av "spillet" som blir över. Det går snabbt och enkelt och man behöver inte alltid ha ett färglagt motiv på sina kort.


Det första kortet är 13 x 14,5 cm och var en pappersbit som blev över efter något kort jag gjort. Visst blir det läckert att embossa på vellum!


Det andra kortet är 4 x 13 cm, även här har jag lekt med provdocksdien.


Det sista kortet gick snabbast, ett minikort med storleken 6,5 x 7,5 cm. Så roligt det var att skapa småkort, det måste jag komma ihåg att göra oftare. Här har jag bara stämplat på mönstrat papper och sedan embossat texten ovanpå.

Detta blir mitt sista inlägg då augusti nu går mot sin ända. Jag vill passa på att tacka Helén för förtroendet att skapa för Scrapfabriken och även ett tack till designteamet här, ni är underbara! Sen måste jag buga mig för er läsare som lämnat kommentarer under mina inlägg, uppskattas massor, TACK!

Materiallista:
Mönstrat papper från Crate
Mönstrat papper från MME
Tårtpapper fårn egen gömma men det finns liknande här.
Stämplar från Whimsy Stamps

Inga kommentarer: