23.5.11

Papperspåse med OA

Jag fullkomligt älskar typografin från 40- & 50-talet. Därför är jag svar för den papper October Afternoon gjort som liknar tidningsklipp. Här har jag skurit ut den söta tjejen från pappret Party Line. Distressat kanterna något. Satt på två chipboardknappar med mjölktema från Jenni Bowlin och trätt genom lite paper cord(typ floss fast något tjockare) i ena knappen.

Det härliga med October Afternoon är att de flesta pappren har dubbeltryck och båda sidorna är oftast lika fina. I detta fallet en härlig gul färg med vita prickar, det kan ju inte bli fel!
Jag stansade ut några retroblommor som jag klistrade på och fäste halvpärlor i. Kanten på papperspåsen stansade jag med en fiskarsstans och distressade kanten. Gjorde hål för och trädde genom snöre.


Materiallista:Papperspåse
Papper, Party Line, Modern Homemaker, October Afternoon
Chipboardknappar - Milk caps, Jenni Bowlin
Paper cord
Halvpärlor

Allt material finns hos Scrapfabriken.

2 kommentarer:

LivetenligtMaldis sa...

love love LOVE!! va fin!!!

Carina sa...

Läcker:)