13.5.11

Designteamet - MissMian

Idag presenteras tjej nr tre i designteamet: MissMians.

Namn: Marie Asklund
Alias: MissMian

Scrappat sedan: agusti 2007
Vem är du: Jag är en scraptokig kvinna i mina bästa år. Fyller 40 år i år och jo, jag har åldersnoja. Jag har två döttrar, Sara 18 år och Smilla 4 år. 31 Juli förra året gifte jag mig med min stora kärlek, Dick. Vi bor i en villa i den lilla staden Tranås. Jag jobbar som lärare i engelska och svenska på ett högstaduim här i staden. När jag inte scrappar umgås jag med familj och vänner, fotar, läser eller sitter vid datorn.
Vad karaktäriserar din scrapstil: Jag scrappar oftast färglatt, mer stilrent och mest LOs i 30*30 men jag gillar också att testa olika saker. Då och då dyker det upp ett scrappat kort och ibland kan jag också få för mig att scrappa mer romantiskt.
Var finner du inspiration: Skisser, bloggar, tidningar, utmaningar, annonser...ja i det mesta!
Favoritfärg: Oj, tror inte jag kan välja...turkost, orange, gult...
Favoritdekoration: Olika slags stickers, knappar
Favorittillverkare: Echo Park, Bella Blvd
Klarar mig inte utan: mönstrat papper

Bästa scraptipset: Vid eventuell scrapblock liftar jag eller scrappar efter en skiss. Det brukar trigga igång inspirationen. Jag kan också rekommendera alla scrappare att åka på träffar! Det är verkligen något som får igång min inspiration!

Inga kommentarer: