22.12.10

Julvimplar

Ja, vad säger man? Rimna är en stor inspirationskälla och vad har hon gjort som inte är fint? Hon har roliga och annorlunda lösningar på mångt och mycket!

När jag såg hennes julvimplar kände jag att jag ville göra liknande. Tänkt och gjort!!! :)

Här kommer mina bilder...
Alla vimplar är gjorda av Inkidos wellpapp 12*12'. Jag har använt mig av olika spillpapper och en rött cardstock. Jag har använt mitt Abigail-typsnitt till Revan och efter utstansning har jag embossat alla bokstäver med en swirlemboss och dragit lite distress ink över embossningen. Har även lagt distress längt alla kanter och sytt längs alla kanter. Min snow marker-penna har fått arbeta hårt! Halvpärlor högt och lågt!

Fågeln kommer från Cosmo Crickets kollektion Togetherness.
Urklippt ur ett av pappren, lagt på lite svart och röd distress för att göra honom lite domherrig.
Grankvistar, retroblommor och järnek.


Tomten kommer från Pysselgummans underbara julpapper.
Snöstjärnor från Maya Road som jag målat med crackle paint och satt på halvpärlor på.
Lyktan kommer från Quickutz.

Även här sitter en snöstjärna, även den målad med crackle paint.
Över sitter en blomma i metall och en brad i mitten. Band, bjällror och grankvistar.


En platta i grungeboard som jag målat med crackle paint och distressat kanterna på sitter bakom siffrorna 24.
Siffrorna är chipboard som det är glitter på. Brads och grankvistar.


Jag stansade ut en cirkelform och den har jag lagt genomskinlig crackle paint på och distressat kanterna.
En knapp på ovansidan och en kantformad cirkel bakom.
Mistel i filt där jag satt halvpärlor som de små vita bären som mistlar har.
Samt lite floss.

Julgranskulan är en diecut från October Afternoon. En metallblomma och band.

3 kommentarer:

NHL sa...

Väldigt trevliga vimplar!

Anonym sa...

wow wow och WOW

annkan sa...

Det här var väldigt fina vimplar! Så kul att se hur du gjort dem. Jag har varit sugen på att göra såna ett tag nu, men inte kommit till skott.
Jättefina!!