10.11.10

Julstjärna

Detta var stjärna nr 2 jag gjorde (första monterade jag ju fel...). Den jag visade igår gjordes egentligen efter denna. Här har jag använt mig av den mall som jag länkade till igår, men som det verkar vara problem med att ladda ner. Tyvärr skrev jag bara ut mallen, jag sparade den inte...

Det jag har gjort som trots allt e lita annorlunda är att jag förstorat mallen. Min stjärna mäter över 30 cm i diameter. Här är varannan udd med olika papper. Jag har sytt en raksöm runt kanterna på det papper som jag klätt min stomme i. I mitten på varje sida har jag en chipboard i form av en snöstjärna. Den har jag målat med vit crackle paint, sedan har jag knutit en röd knapp runt med hjälp av lite floss. Har ett hänge i form av ett "bradhandtag". Runt det har jag bundit en rosett.


Jag har även förminskat mallen för att kunna göra små stjärnor.
Första tanken var att ge bort mina stjärnor till fröknarna på min sons dagis, men nu vill jag behålla dom.
Har hittat det perfekta stället i vardagsrummet att hänga upp massa stjärnor i alla storlekar, former, färger och i alla nivåer...

Inga kommentarer: