15.11.10

Julkort nr 8

Helgen var mycket produktiv. Tänk om alla dagar var sådana. Här kommer första kortet av de fem jag fick ihop. Dessutom hann jag testa lite Tim Holtz-tekniker och jag är helt galet kär i den mannen!!!

Jag har ju bestämt mig för att använda mig av gamla vykort i år på mina kort. Det finns mycket fint att bjuda på på Tradera. Denna gång har jag gjort något jag inte brukar. Jag har fäst allt direkt på kortstommen, jag har inte använt ett stort bakgrundspapper. Bakgrunden till rosorna är en knapp från Quickutz som jag stansat ur vanligt papper och lite tjockare kartong för att få lite tjocklek på det hela. Sen har jag chalkat kanter och lagt på crackle paint som denna gång var genomskinligt. Men det syns dåligt på fotot. Gatlyktan är också från Quickutz. Men jag har fått korta den lite så den fick plats på kortet...


Inga kommentarer: