6.8.10

Mormor

Har inte köpt denna cardstock som ser ut som naturpapper, eller återvunnet papper, för jag har inte gillat det. Men så helt plötsligt infann sig ett begär efter detta papper så jag åkte till scrapaffären här i stan å köpte några. Genast skulle det användas och det blev en layout om mormor.


Det är lustigt hur man har papper som man under en längre tid inte vet vad man ska använda det till och man undrar varför man ens köpte det. Det småblommiga pappret, Honeysuckle & Honeysuckle Stripe, Felicity, från Scribble Scrabble var ett sådant papper. Men så när jag skulle plocka fram papper till mitt kort på mormor visar det sig att det innehåller färgen från husväggen, fönsterkarmen och mormors tröja. Plötsligt var det en guldklimp. Kombinerade Detta papper med papper från My Minds Eye (hjärtpappret, vimplarna och journalingrutan) och October Afternoon (rutiga pappret). Båda tillverkarna tillhör mina absoluta favoriter.

Ransoneringskupongerna är överblivna från den tiden och jag och syrran la handskarna på dom. Diverse blommor, pärlhattar, knappar och halvpärlor finns också med.

Inga kommentarer: